Monday 18 July 2016

Anugerah Dendam Terindah

Salam Syawal #13



Saat saya mengarang entry ni, saya betul2 meletakkan diri serendah2nya tanpa dibatasi sebarang ego yang menguasai diri.

haihhh entah laa... 
betul la kata orang, saat hati kita betul2 memaafkan orang serta berlapang dada dengan segala masalah lama, saat itu kita akan rasa betul2 tenang.  

Pernah tak korang bermasam muka dengan kawan rapat dan pertelingkahan itu memakan masa bertahun lamanya.  
Selama itu... 
puas memendam rasa, 
puas laa makan hati, 
sakit hati, 
panas hati 
dan segala jerih pedih yang terpaksa dilalui.

Ok, nak nangis sat...

Tapi setelah betul2 memaafkan dan melupakan tiba2 saya merasa lebih lega dan tenang.  Bukan lagi pura-pura atau dibuat-buat perasaan ni tetapi saya betul rasa bebanan yang berat tu sudah hilang entah ke mana...

Alhamdulillah... saya bersyukur sangat.  Betul la kata orang, memaafkan itu bukan akan mengubah masa lalu tetapi ia memudahkan masa hadapan.  

Jadi mula la buku baru dan tak mahu lagi mengenang kisah lalu. 

Notakaki: Keberkatan syawal...


No comments:

Post a Comment